{ "modal": { "title": "Sairaalahoito ja toipuminen", "headline": "Kuntoilu ja fyysiset aktiviteetit", "content": "

Avanne ei estä sinua kuntoilemasta tai olemasta fyysisesti yhtä aktiivinen kuin ennen leikkaustakin. Jos haluat harrastaa kontaktilajeja tai nostaa hyvin raskaita painoja, keskustele asiasta ensin lääkärisi/avannehoitajasi kanssa. Muutoin voit harrastaa samoja fyysisiä aktiviteettejä kuin ennen leikkausta – jopa uintia.

\r\n

Muista, että kevytkin liikunta on hyödyllistä niin sydämen, nivelten, lihasten, keuhkojen kuin yleisen hyvinvoinninkin kannalta.

\r\n

Säännöllisen liikunnan hyödyt ovat kaikille tuttuja. Keskustele kuitenkin lääkärisi tai avannehoitajasi kanssa, ennen kuin aloitat jonkin harjoitusohjelman. Tämä on erityisen tärkeää, jos et ole tottunut kuntoilemaan tai sinulla on muita sairauksia tai vaivoja.

", "additional_content": "

Vinkkejä ja ohjeita

\r\n

\r\n

\r\n\r\n

Kuntoilu avanneleikkauksen jälkeen -kirjasessa on esitelty vatsalihasliikkeitä, joita voit tehdä heti leikkauksen jälkeen ja toipumisaikana.

\r\n

Avaa PDF

", "image_url": "/-/media/images/dansac/learning-center-landing-images/stoma_gettingfitaftersurgery.ashx", "video_url": "" } }